Vol hoofd.

Ik wilde even een blog doen, omdat het alweer even geleden is. Dat komt omdat ik van een leuk persoon een bizar moeilijke bijbeltekst (Romeinen 6) heb gekregen en ik daar tegen aan hik. 🙂 Maar daarnaast neem ik de tijd niet voor m’n blog, wat ik jammer vind. Op een Retraite van Ichthus werd gezegd ‘als iemand geen tijd heeft, dan heeft ie gewoon geen prioriteit’. Nu vind ik dat wat kort door de bocht, maar zat ik bij mezelf na te denken.. Ik heb meerdere dingen waar ik zeg geen tijd voor te hebben, terwijl ik er gewoon echt de prioriteit niet aan geef. En dat ik de prioriteit niet aan mijn blog geef, vind ik zonde. Omdat mensen er leuk op reageren en lijken te genieten van mijn verhaaltjes/gedichtjes, vind ik het zonde. Maar ook omdat het maakt dat ik bezig ben met de Bijbel, wat een goed iets is, daarom vind ik het ook zonde dat het niet mijn prioriteit heeft.

En daarnaast heeft mijn hoofd de eigenschap ontwikkeld om heel veel dingen te onthouden en heel veel dingen te zien en op te merken en over al deze dingen na te gaan denken. Lig ik in mijn bed, dan ga ik niet nadenken over Romeinen 6, dan ga ik nadenken waarom de mevrouw in de bus met haar rode jas en gekke vlecht zo chagrijnig keek en of dat misschien kwam omdat het meisje naast haar heel hard zat te huilen, waarbij ik geconcludeerd had dat het meisje zo hard huilde omdat de mevrouw in de bus met haar rode jas en gekke vlecht geen greintje aandacht aan het meisje besteedde. Leuk om te zien, vermoeiend om er over na te blijven denken. 🙂

Dus. Ik ga iets bedenken waardoor ik concreter en meer met mijn blog/de Bijbel bezig ben. En nu heb ik nog maar even na zitten denken over Romeinen 6, in plaats van over de maaltijd van Ichthus en welke mensen er waren en wie bij elkaar aan tafel zaten en waarom die ene persoon zo niet geĂŻnteresseerd naar z’n gespreksgenoot keek en waarom mensen lange mededelingen doen en waarom mensen zo’n lange mededeling doen zonder clou doen waardoor je eigenlijk allang afgehaakt bent, maar je aan het eind toch nog graag wilt weten wat nou de clou van het verhaal was, die je helaas gemist hebt omdat je afgehaakt was omdat het zo’n lang verhaal zonder (maar eigenlijk met) clou was. Wauw.

Ik denk dat ik inspiratie heb voor Romeinen 6. Dus dat komt zo.

Geef een reactie

