Romeinen 6.

‘Gast, snap je er nou nog niks van?’. Iedereen zucht diep, terwijl ze me gefrustreerd aankijken. ‘Ja, sorry hoor! Ik kan het ook niet helpen.. Waarom wordt er dan ook niet beter uitgelegd?’.

Opeens besefte ik me, dat ik wel kan blijven proberen te zijn als de rest, blijven proberen om alles te snappen. Maar ik ben niet zo. Dus ik schreef op een blaadje:

“Ik ben niet zo, van het snelle snappen.
Ik ben niet zo, van het snelle lezen.
Ik ben niet zo, van dat begrijpend lezen. Ik heb dat nooit gekund.

Al die woorden die op elkaar lijken
Zonde, leven, genade, dood, doop.
Door de doop ben je gedood.
Nee.
Door de dood ben je gedoopt.
Nee.

Laat mij een tekst maar honderd keer lezen.
Leg mij maar eens kalm uit wat er staat.

Lees de tekst, vijf keer, echt. en ga met mij koffie drinken om ’t uit te leggen. Want sommige teksten kan ik gewoon niks mee. Maar hee, er is een blog. 🙂 Dus ik mag me weer op een nieuwe tekst storten.

Een gedachte over “Romeinen 6.

Geef een reactie

